Jak skutecznie się odchudzać?

nullCzy warto podejmować próbę odchudzania się? To trudne pytanie dla każdego grubasa, który uwielbia jeść. Oczywiście każda czekoladka czy ciasteczko stanowią dodatkowe kalorie, które powodują że nasze adipocyty rosną w siłę. Z drugiej jednak strony jak odmówić sobie łakoci uśmiechających się do nas ze sklepowych półek?
Na początku należy zadać sobie pytanie ? czego w rzeczywistości chcę? O czym marzę? O pięknej, atrakcyjnej figurze, zdrowym ciele i wyjątkowym samopoczuciu, które osiągnę licznymi wyrzeczeniami i ciężką pracą? A może lepiej odpuścić sobie? W końcu kochanego ciałka nigdy za wiele, wszyscy chorują niezależnie od kilogramów wyskakujących na wadze, a pocieszanie się tonami cukru jest bardzo przyjemną czynnością. Wybierając opcję numer dwa recepta jest bardzo prosta ? codzienne zakupy w supermarkecie z uwzględnieniem działu ze słodyczami. Większość jednak wybiera znacznie trudniejszą drogę. Skupmy się więc na tym, aby osiągnąć cel ? prawidłowe BMI. Pierwszy etap to odpowiednia dieta odchudzająca określająca ilość spożywanych posiłków, ich charakter oraz kaloryczność. Należy pamiętać, że podstawą jest 5 posiłków ? 3 główne oraz 2 dodatkowe. Pierwszy z nich, czyli śniadanie powinno zjadać się do dwóch godzin od momentu przebudzenia się. Fajnie aby każdy kto pragnie zrzucić nawet kilka kilogramów, bez dwóch zdań wstawał w normalnych porach i kładł się spać, również w miarę możliwych godzinach. Dzięki temu, możemy śmiało uregulować swój metabolizm, który to jest kluczowy w procesie prawidłowego odchudzania. Dlatego, jeżeli pragniemy odżywiać się zdrowo i co najważniejsze syto, to musimy wiedzieć iż kluczowym będzie pobudka, gdzieś w okolicach godziny 6. Po przebudzeniu, zanim cokolwiek skonsumujemy, ważnym jest napicie się odpowiedniej ilości wody. Szklanka w zupełności wystarczy, a jej celem jest oszukanie żołądka. Poprzez wypicie szklanki wody, napełniamy brzuch, przez co nasze śniadanie nie będzie wyjątkowo obszerne. Śniadanie ma być jednak przede wszystkim bogate w składniki niezbędne do normalnego funkcjonowania. Po śniadaniu mamy kilka godzin przerwy, tak aby w okolicach godziny 9 zjeść drugie śniadanie. Będzie to niezbędne nam do dalszego funkcjonowania. Na drugie śniadanie możemy zarzucić sobie jogurt z owocem, lub po prostu zdrowe pieczywo z wędliną.

Dalsze spożywanie posiłków w ciągu dnia wypada na odpowiedniej jakości lunch. Na lunch proponowane są wszelkiego rodzaju pokarmy lekkie, sałatki, warzywa i tym podobne. Ważne jednak aby nie przesadzać i mimo iż warzywa nie posiadają zbyt wielkiej kaloryczności, nie zjadać zbyt dużych ilości tego typu pożywienia.
Skoro już lunch za nami to czekamy do godziny 15 lub 16, aby spożyć danie dania czyli obiad. nullTutaj naprawdę mamy dowolny wybór, ważne aby jednak mięso które zjemy na obiad czy nawet warzywa nie były smażone na oleju. Smażenie na oleju nawet warzyw, powoduje że tracą one wiele pozytywnych wartości, a w ich miejsce otrzymują tłuszcz z patelni. Ostatni posiłek na diecie to oczywiście kolacja, fajnie byłoby gdybyśmy zjedli ją naj później to godziny 20. Na kolacje serwujemy coś lekkiego, szczególnie polecane są wszelkiego rodzaju nabiały, takie jak choćby serek wiejski, czy jogurty smakowe.